08-02-2018

Kvinder Bærer Frugt – en oplysningskampagne om kaffe fra Kenya

Den 7. februar lød startskuddet til den omfattende kampagne ”Kvinder Bærer Frugt”. Kampagnen gennemføres af DIEH, Peter Larsen Kaffe, Rema1000 og Verdens Bedste Nyheder og er en oplysningskampagne om forholdene for kvinder i kaffebranchen i Kenya.

De to største udfordringer vi ser for kaffeproduktionen i Kenya, er klimaforandringerne og det, at de unge søger væk fra landdistrikterne. Gennemsnitsalderen hos kaffeproducenterne er 63 år, hvilket er højere end den gennemsnitlige landslevealder Siger Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen Kaffe.

Peter Larsen Kaffe har siden 2013 arbejdet for at imødekomme de udfordringer der er i kaffeproduktionen i Kenya, blandt andet ved at tilbyde hjælp til videreuddannelse til de lokale på deres egne Farm Schools.

 

Kampagnen, som er støttet af Danidas Oplysningsbevilling, kommer til at udmunde i en landsdækkende kampagne på online medier og i butiksrummene hos Rema1000 over sommeren 2018.

Der blev drukket masser af kaffe ved dagens møde med Fairtrade, Verdens Bedste Nyheder, DIEH og Peter Larsen Kaffe

 

DIEH nyhedsbrev

Få de seneste nyheder og hold dig opdateret på arrangementer fra DIEH

Tilmeld dig