16-01-2012

Startskuddet til medlemsbaseret hvervekampagne

At arbejde bæredygtigt med Etisk Handel er en kompliceret affære. Udfordringen kan kun løftes i fællesskab, og det kræver engagement og fælles fodslag fra alle interessenter.

Derfor ser Dansk Initiativ for Etisk Handel naturligvis gerne, at langt flere fra de forskellige medlemskategorier (private og offentlige virksomheder, NGO´er, erhvervsorganisationer samt fagforeninger) tilslutter sig Initiativet. 

Flere hjerner tænker bedre
"Det er ganske simpelt", udtaler sekretariatsleder Hanne Gürtler, "jo flere vi er til at udtænke løsninger og jo flere vinkler vi får belyst i processen, des større er mulighederne for konstruktive løsninger.
Og der er ingen tvivl om at Etisk Handel er en voksende udfordring for mange danske virksomheder. Mange har et reelt ønske om at agere etisk forsvarligt, de oplever stigende krav om det fra omgivelserne, men den praktiske håndtering volder problemer, og det er her vi kommer ind i billedet".

For at udbrede kendskabet til Dansk Initiativ for Etisk Handel, vil medlemmerne i løbet af foråret 2012 blive inddraget mere aktivt for at hverve endnu flere medlemmer.

Alle kan få gavn
”I virkeligheden kan jeg ikke forestille mig en eneste dansk virksomhed, der ikke kan få gavn af et medlemskab” udtaler sekretariatsleder Hanne Gürtler og fortsætter ”vi lever alle i et internationalt samfund hvor en uhyre stor del af vores varer bliver produceret i udviklingslande. Vi er ansvarlige for, at de varer bliver produceret under ordentlige forhold for mennesker såvel som for miljø, og et medlemskab af Initiativet er en god begyndelse på at tage det ansvar alvorligt.”

Download brochure om Dansk Iniativ for Etisk Handel her.
Download brochure rettet mod det offentlige her.

 

DIEH nyhedsbrev

Få de seneste nyheder og hold dig opdateret på arrangementer fra DIEH

Tilmeld dig
//-->