25-08-2009

Ny helpdesk svarer på spørgsmål om arbejdstagerstandarder

ILO har netop lanceret en ny helpdesk, der skal hjælpe virksomheder, fagforeninger, arbejdstagere og andre med spørsgmål om arbejdstagerrettigheder og standarder på globalt plan. Den nye service svarer blandt andet på spørgsmål relateret til den konkrete tolkning af internationale ILO standarder, relevante værktøjer, instrumenter og guidelines inden for området.

ILOs helpdesk er en gratis service, som ikke kun er beregnet for arbejdere og arbejdsgiverere, men også virksomheder, fagforeninger, erhvervsorganisationer og andre, der forventes at have en politik på området. Helpdesken er desuden beregnet på folk, som skal håndtere daglige, konkrete spørgsmål i forhold til virksomhedsdrift og leverandørstyring og som er involveret i at udvikle politikker på området. Helpdeskens formål er at gøre det lettere for alle, der arbejder med arbejdstagerrettigheder med udgangspunkt i ILOs standarder med at træffe informerede beslutninger om arbejdsforhold og standarder.

Send eventuelle spørgsmål til helpdesken på assistance@ilo.org, hvor et panel af ILO eksperter sidder parat til at svare.

 

DIEH nyhedsbrev

Få de seneste nyheder og hold dig opdateret på arrangementer fra DIEH

Tilmeld dig
//-->